onsdag 16 mars 2011

Mormor Birgit aka Littan Dirr Dirr

Jo..
Nu är hon borta
Somnade in tidigt i morse
Just nu känns allt som ett stort svart hål
Det kommer bli så oerhört tomt
Men för hennes egen skull så vart det bra
Hon led väldigt mycket det sista
Cancer i magen
Det enda som grämer mig nu är hur hennes "riktiga" barnbarn, mitt x, hanterar det hela
Jag som vart hos Birgit var o varannan dag, skött hennes räkningar, handlat åt henne...
Varit där o funnits där för att jag älskar henne...
Nu ska allting ryckas ifrån mig
"Lämna nycklarna, vi fixar allt"
Saken är den att nu vill Pär kolla ifall han hittar nåt av värde..nåt han kan "ta" eller få nytta av
Jag vill bara uppfylla hennes sista önskningar
Och dom uppfyller inte han
Hon önskade att Hasse som tog hand om hennes dotters begravning, skulle ha hennes
Men nej då
Eftersom det är min mamms man, så skiter han i hennes sista vilja, som finns i skrift, o tar ett annat bolag
Respekt för dom döda? Det har han inte
Han kör över mig totalt o ser bara till sitt eget bästa
Så himla tragiskt!!Men jag vet iaf vad jag betydde o vad jag gjorde
Hela hemmet där hon bodde sista åren, säger att "hon pratade så mycket om dig o tyckte så mycket om dig. Du va alltid här o fanns för henne"
Det räcker för mig
Jag v e t
Sen kan han stå där som en jävla idiot o t r o att han är så jävla bra
Alla andra vet hur det e g e n  t l i g e n va...
Sov så gott min fina, underbara Littan Dirr Dirr
Du vet o jag vet,hur allt är o kommer vara
//Din busunge

Inga kommentarer: